Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem léčil rýmičku a kašlíček

Znáte to, někdo na vás prskne bacila a už v tom lítáte. Tedy já rozhodně, protože moje imunita je žalostná a obávám se, že by mi nepomohlo ani místo poslance. Tentokrát jsem se rozhodl, že půjdu cestou přírodní medicíny a paní doktorku vynechal.

Bolest v krku, zahlenění, sípání, bolesti kloubů a hlavy. Klasický kašlíček, který mne čas od času přepadne, se dostavil i minulý týden. Proto jsem tak dlouho nic nenapsal na blog a také jsem tak málo zhubnul v rámci akce Tuna sádla. Válel jsem se v postýlce bez pohybu na čerstvém povětří. Má léčba však vykazovala určité odlišnosti od běžné dosavadní praxe. Nezašel jsem za paní doktorkou, která by mne prohlédla, proklepla, vyluxovala hrudníček, vyvolala dávicí reflex špachtlí, změřila teplotu a napsala recepis. Ušetřil jsem třicet korun a půlden strávený v čekárně mezi chrchlajícími pacienty, důchodci, kteří se přišli ohřát a jen tak popovídat o nových úmrtích.

Místo toho jsem zašel do lékárny a zakoupil bylinky. Heřmánek, průduškový čaj a také eukalyptový olejíček. V zelenině jsem zakoupil hromadu ovoce a zeleniny a také několik kusů zázvoru. Má radost nad ušetřenou třicetikorunou se rozplynula, ale ty léky by také nebyly zadarmo. Doma jsem všechno vybalil na kuchyňskou linku a poté, co jsem se vykašlal z vyběhnutí čtyř pater bez výtahu, zapnul jsem rychlovarnou konvici a připravil si ručník a lavór na inhalaci. Do plastového lavóru jsem nasypal pořádnou porci bylinek, pro zvýšení efektu a taky vůni jsem se rozhodl pro špetku skořice. Našel jsem doma jen v celku a tak jsem vytáhl mlýnek. Takový ten z teleshoppingu, na kterém sekali i beton. Ten musí přece rozdrtit kůru bez problémů. Nejenže kůru rozdrtil, ale jemný prach skořicové esence se rozlétl po kuchyni. Vše se pokrylo hnědým povlakem a já se rozkašlal v alergickém záchvatu. To, co zbylo v misce, jsem dosypal do lavóru a rychle zalil vroucí vodou.

Donesl jsem nálev ke stolu, přehodil ručník přes hlavu a počal inhalovat. Zřetelně jsem cítil, jak se mi uvolňují dutiny, jak vůně heřmánku a dalších bylinek mi čistí bacilem zaneřáděné útroby. Cítil jsem, jak se mi vypaluje chřípí. Najednou se mi chtělo kýchnout. Než jsem stačil odložit lavór s vřelým nálevem, stalo se to. V důsledku mohutného kýchnutí, jsem si opařil obličej a hrudník, jak jsem nádobu posléze neudržel. Navíc jsem část nálevu vdechl, snad překvapením, že je tak horký. Naneštěstí nosem. Odložil jsem lavór na stůl, odhodil ručník a jal se vykuckávat květiny z dutin. To se mi po chvíli povedlo a já se podíval do zrcadla, na svůj rudý obličej a opuchlá víčka. Skořici jsem do nálevu opravdu dávat neměl.

Na řadu přichází zázvorový čaj. Kolik se toho tam asi dává? Oloupal jsem jeden kořen a celý ho nastrouhal do hrnku. Zalil jsem to horkou vodou a nechal volně louhovat. Mezitím jsem do osvěžovače vzduchu nalil trochu eukalyptového oleje a zapnul ho. Příjemná vůně se začala šířit po ložnici. Vrátil jsem se k čaji, který již poněkud vychladl a napil se. Příště toho zázvoru dám o něco méně. I když jsem čaj ředil v poměru 1:10, byla jeho pálivá chuť velmi výrazná. Krk mne přestal bolet. Začal pálit. Po bolestivém návratu do ložnice, skrz opuchlá víčka jsem téměř neviděl, jsem se upřímně rozplakal. Množství eukalyptu bylo také výrazně vyšší, než by bylo třeba. V záchvatu beznaděje jsem vyvětral otevřením střešního okna. Do místnosti se vehnal mráz a dvě kila sněhu.

Po týdnu jsem již celkem v pohodě. Rýmička ustoupila, celková bolest těla také. Stále otírám skořicový prach z různých částí kuchyně, opařeniny se hojí obstojně a skrz opuchlá víčka už také trochu vidím.  

 

Petr H.Roch Binder, poutník Hroch

Autor: Petr Berka | pátek 29.1.2010 10:21 | karma článku: 34,74 | přečteno: 4557x
  • Další články autora

Petr Berka

"Kapitalistické" zdravotnictví aneb kudla do zad pacientovi

Máte žádanku? Přesto vás vykopnou z vyšetření. A můžu být rád, že po mně nechtěli třicet stříbrných.

13.1.2015 v 11:07 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Cédéčko, které mi zachránilo život

Vlastně ne cédéčko, ale jeho autor. Ale co na tom, možná, že i jeho písničky. Co já vím. Jsem jen člověk, i když hroch.

12.1.2015 v 14:55 | Karma: 10,08 | Přečteno: 683x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Chyby v zákonech, které zákonodárci přehlédli

Během legislativního procesu se stalo pár chyb a tak bylo přijato několik zákonů s fatálními následky. Zákony začnou brzy platit a prý není v silách zákonodárců přijmout protiopatření. I kdyby ve Sněmovně nespali.

9.1.2015 v 15:53 | Karma: 19,34 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Tragédie v knihovně

Ráno jsem přišel ke knihovně a nestačil se divit. Všude se válely kusy stránek, knihovna byla poloprázdná a pod knihovnou kaluž tiskařské černi. Bylo zřejmé, že tu došlo k tragédii.

8.1.2015 v 11:38 | Karma: 15,83 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Satirický politicky (lehce) nekorektní pořad pro dementní voliče

Udělal jsem tu chybu a při pozdně večerním lustrování televizního programu skončil na veřejnoprávním kanálu. Ve studiu sedělo pět osob v oblecích a živě debatovali. Vydržel jsem to jen několik minut, ovšem předpokládám, že podobné pořady vysílají častěji a v časech, kdy to mohou vidět i děti.

7.1.2015 v 17:33 | Karma: 22,38 | Přečteno: 875x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 555
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1495x
Hroší poutníci, volné společenství pohodových lidí, kteří se nebojí...