Špinavá reklama, pro kterou platí speciální pravidla

11. 09. 2014 12:41:08
Může se v ní téměř cokoliv, lhát, očerňovat konkurenci, slibovat nesmysly. Může být skoro všude, jen ne v rádiu a televizi. Přesto existují světlé výjimky.

Řeč je o reklamě politické, kterou téměř nikdo nemá rád. Rádi ji mají akorát reklamní agentury a média. Zadavatelé se předhánějí v barevnosti, sloganech a kreativitě. Investují poměrně velké peníze, které po volbách obvykle dostanou zpátky ze státního rozpočtu. Je to boj o politickou moc, tedy o moc nad veřejnými penězi, kterých je stále dost, protože se to vždycky nějak udělá.

Pracuji dlouhá léta v rádiu a tam je politická reklama zapovězená. I ta zjevně skrytá. Letos jsme dokonce dostali obšírný materiál, ve kterém je popsáno, co se smí a co ne. Dozvěděl jsem se, že Radu pro reklamu nechala v klidu i televizní reklama na prodejce grilované drůbeže, který je shodou okolností i předsedou parlamentního hnutí. V té době ještě nebyl.

Na druhou stranu se politická reklama může objevit prakticky všude. Na billboardech, v letácích, na velkoplošných obrazovkách, na podlaze, v tisku. Kouzelná je politická reklama na internetu, kdy se v důsledku přetlaku sdělení objeví na jedné stránce různé kuriózní kombinace. A někdy i dost pikantní.

Až bude po volbách, politici se zavřou (ne neradujte se) do kanceláří, sliby budou zapomenuty, venkovní reklama postupně oprší a stolky na kontaktní kampaň v ulicích se zaklidí do skladů partají. Agentury se začnou těšit na další volby, protože to je přece radost, sestavovat různobarevné průzkumy veřejného mínění, hýbat s davem a vymýšlet nejpřesvědčivější slogany, kterým sedne na lep co nejvíce aktivních voličů.

Politická reklama je všechno, jen ne poctivá. Za peníze, které by se měly používat jinde se národ krmí nesmysly, některá média jsou ze zákona znevýhodněna a nikdo (ani opozice) se nestará o to, aby se sliby (alespoň ty prospěšné pro společnost) proměnily ve skutečnost.

Je to drahá legrace, na kterou naše země prostě nemá. Zrušme megalomanské politické kampaně, nechť kandidáti dostanou prostor ve veřejnoprávních médiích a udělají si kontaktní kampaně, ať si na své přijdou milovníci koblih, propisek a růží. Zbytek politické kampaně by měl být formou aktivní politické práce během celého volebního období. Jinak to budou stále jen vyhozené veřejné peníze za nehorázné žvásty.

Petr Hroch Binder

Autor: Hroší poutníci | čtvrtek 11.9.2014 12:41 | karma článku: 32.80 | přečteno: 5346x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 322 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 287 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 505 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...