Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vánoční koncert Žambochů a Kamene úrazu v Praze

Na pravidelný vánoční koncert jsem se těšil o moc více než na pravidelný sex s manželkou. Ovšem do chvíle, než mi zazvonil telefon. Z něho se ozvala naléhavá prosba kapelnice, že potřebuje nějakýho chytrýho, hezkýho a silnýho chlapa na kasu. Sláva, jsem z toho venku. O blbém, ošklivém kuřeti nebyla řeč. Čas pomsty nadešel. Na jazyku mám sladké NE. Já Ti dám. To máš za ta hnusná, kategorická NE na moje nemravně krásné návrhy. 

Zambosi (Jura Nedavaska se nekde zatoulal)Berka

   Ve smluvený den o hodinu dříve podupávám jako idiot před literární kavárnou. Kapsy napěchované drobákama na vracení. Co chvíli mi z té děravé vypadne bůra. Připadám si jako hlavní postava pohádky Oslíku, otřes se, ohni hřbet a seber bůra. Ve dveřích mě málem porazí člověk, co neustále něco nosí. Asi mě odněkud zná, neboť mi tyká. "Nečum a utíkej!" Do rukou mi upustí kurevsky těžkou bednu a ukáže směr utíkání. Běh mi moc nejde, spíš se potácím. Po schodoch, po schodoch, zdolávam poschodia..., do sklepa. Už u druhé bedny se potím jako prase. Přestává mi vadit, že trousím drobný, stejně je nestačím sbírat. Hosti i obsluha v kavárně jsou rychlejší. Ani ve snu by mě nenapadlo, kolik krámů je potřeba, aby se vyrobilo trochu kraválu.

   Vysílen padám na židli u vchodu do sálu, kde se bude hrát. To už se ke mně řítí hlavní pořadatelka (moje bývalá kamarádka). S milým úsměvem do mne hrne silou buldozeru informace kolik stojí vstupenka, jaké jsou slevy, kdo měl hrát, kdo hraje, proč nehrajou ti, co měli hrát, kde hrajou příště, co dostal kluk ze zěměpisu, sousedka za pohlavní nemoc a pes k večeři. Spolu s informacemi mi stolek zavalí vánočním cukrovím a miliónem různých letáků, které mám dávat ke každé vstupence. Filtruji nezbytné info od zbytných. Lupen stojí kilo a má kapavku. Víc by si nepamatoval ani Kasparov.

   Přichází první divák. Večerníček bledne závistí, jak rychle sbírám reklamní tiskoviny. Než to udělám, uvítám diváka, vydám lístek a letáky, balíček s cukrovím, přijmu peníze, vrátím nazpátek a popřeji hezkou zábavu, tak v sále zhasnou. Supr. Nevidím. Chci si na papír zapsat čárku za první prodaný lístek. Nepíše propiska. Jsem hotovej. Druhý návštěvník. Postup se opakuje. "Co blbneš, vole, jsem zvukař." Neplatí a bere si k aparatuře 10 balíčků cukroví. S údivem zjišťuji, kolik mají kapely členů, zvukařů, kamarádů a fanoušků. Členové, zvukaři, kamarádi a fanoušci neplatí ani pod pohrůžkou lehkého násilí. Propadám těžké depresi. Sál se plní, balíčky s cukrovím ubývají, peníze nepřibývají. Jsem tady asi tak důležitý a úspěšný, jako hajzlbába na Můstku. Depku léčím zvýšenou konzumací vánočního cukroví a piva. Funguje to.

   Jako první zpívá Kámen úrazu. Jako vždy báječně. Před sebou vidí zaplněné hlediště. Do mé kasičky bohudík nedohlédnou. Během koncertu stále přicházejí noví diváci a pro pivo a na toaletu odcházejí ti staří. Vyvstává přede mnou problém, jak je označit. Tužka mi nepíše. Pohrávám si s myšlenkou, že bych opouštějícím sál vypíchl oko. Tímto jednoduchým způsobem bych zamezil nežádoucímu pohybu přes kasu a zároveň lehce rozpoznal notoriky a prostatiky.

   O přestávce diváky baví poutník Hroch svými příhodami ze života. Jde mu to více než následné vytí koled za doprovodu dětí. Před kamenováním zachraňuje Hrocha duo Žamboši. Žamboch, Žamboška a Jura Nedavaška. No, nedivte se. Jsou ze Vsetína. Tam se třem říká duo. O co hůře počítají, o to lépe hrají a zpívají. Z domova s sebou přitáhli i stádo krtků, jednoho anděla a litr trnek. Kolem půlnoci, po přídavcích, pomalu končí oficiální část večera a všichni se těší na jamování (to není pojídání jamu). Před koncem koncertu se snažím spočítat tržbu. Jedna spanilá dívenka se mě ptá, kolik je hodin. Ze spanilé dívenky se vyklubala písničkářka Simča Klímová a já zapomínám, kolik to bylo. Odcházím s úřadem pod paždím na toaletu. Zde nacházím klid. Profesor matematiky by ze mne měl radost. Nechodil jsi, Peťko, těch dvacet let do školy zbytečně. Umíš sčítat. Heuréka.

   S kapelnicí jsme splakali nad vejdělkem a s ostatními pěli koledy do brzkých ranních.

   To by mohl být konec mého příběhu, kdyby se tento týden neozval telefon. "Ahoj Petře, prosím Tě, co děláš 19.12.2008 od 19 hodin? Víš, pořádáme vánoční koncert v areálu bohnické léčebny v divadle Za plotem. Vystupovat bude Kámen úrazu a Žamboši. Přijde i poutník Hroch s vozíkem plným dárků, které pomáhají. Bude vánoční cukroví, skvělá muzika, bohatá tombola, vstupný jenom stovku, aby se Ti to dobře počítalo, a taky nějaký překvapení. Potřebuju chytrýho, hezkýho a silnýho chlapa. Přijdeš?". Na to překvapení jsem vážně zvědavej. A konec konců, kdy se mi poštěstí v Praze slyšet Žambochy a Šutry. Takže nashledanou v Bohnicích.

   Autor: hroší poutník Petr Berka. 

Autor: Petr Berka | pátek 12.12.2008 12:42 | karma článku: 12,77 | přečteno: 1349x
  • Další články autora

Petr Berka

"Kapitalistické" zdravotnictví aneb kudla do zad pacientovi

Máte žádanku? Přesto vás vykopnou z vyšetření. A můžu být rád, že po mně nechtěli třicet stříbrných.

13.1.2015 v 11:07 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Cédéčko, které mi zachránilo život

Vlastně ne cédéčko, ale jeho autor. Ale co na tom, možná, že i jeho písničky. Co já vím. Jsem jen člověk, i když hroch.

12.1.2015 v 14:55 | Karma: 10,08 | Přečteno: 683x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Chyby v zákonech, které zákonodárci přehlédli

Během legislativního procesu se stalo pár chyb a tak bylo přijato několik zákonů s fatálními následky. Zákony začnou brzy platit a prý není v silách zákonodárců přijmout protiopatření. I kdyby ve Sněmovně nespali.

9.1.2015 v 15:53 | Karma: 19,34 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Tragédie v knihovně

Ráno jsem přišel ke knihovně a nestačil se divit. Všude se válely kusy stránek, knihovna byla poloprázdná a pod knihovnou kaluž tiskařské černi. Bylo zřejmé, že tu došlo k tragédii.

8.1.2015 v 11:38 | Karma: 15,83 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Petr Berka

Satirický politicky (lehce) nekorektní pořad pro dementní voliče

Udělal jsem tu chybu a při pozdně večerním lustrování televizního programu skončil na veřejnoprávním kanálu. Ve studiu sedělo pět osob v oblecích a živě debatovali. Vydržel jsem to jen několik minut, ovšem předpokládám, že podobné pořady vysílají častěji a v časech, kdy to mohou vidět i děti.

7.1.2015 v 17:33 | Karma: 22,38 | Přečteno: 875x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 555
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1495x
Hroší poutníci, volné společenství pohodových lidí, kteří se nebojí...